تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/08/07 - 20:50
کد خبر: 520937

در نامه دفتر تحکیم وحدت به وزیر علوم مطرح شد؛

قبل از دیر شدن اصلاح کنید/ مسئولان دانشگاه باید دارای ویژگی‌هایی درخور انقلاب اسلامی باشند

قبل از دیر شدن اصلاح کنید/ مسئولان دانشگاه باید دارای ویژگی‌هایی درخور انقلاب اسلامی باشند

جناب آقای وزیر! مراسم آغاز سال تحصیلی در حالی برگزار شد که کمتر از یک‌دهم جلسه را دانشجویان تشکیل می‌دادند و حتی تریبونی به تشکل‌های دانشجویی اختصاص نیافت. شما به‌عنوان مرجع این مطالبه باید آگاه باشید که اهمیت‌دادن به دانشجو و دانشگاه، فراتر از جلسات تشریفاتی است که مسئولان نظام صرفاً به‌صورت فرمالیته و گذرا به آن بپردازند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دفتر تحکیم وحدت درپی حواشی انتصابات در دانشگاه‌ها به وزیر علوم نامه ای نوشت.

متن کامل این نامه شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم 
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری 
سلام علیکم؛

دانشگاه و دانشگاهیان در طول تاریخ معاصر ایران اسلامی، نقش ویژه‌ای در پیشبرد تحولات اجتماعی ایفا کرده‌اند و همواره به‌عنوان پیشگامان آگاهی و بیداری اجتماعی شناخته می‌شوند. تحول‌خواهی و حرکت به سوی آرمان‌های انسانی و اسلامی، مهم‌ترین تفاوت ملت مسلمان ایران با جوامع تسطیح‌شده غربی به شمار می‌آید و انقلاب اسلامی به‌عنوان نقطه اوج این تفکر، زنگ خطری برای تمدن غرب محسوب می‌شود. نظام سلطه غرب، پس از ناکامی در مواجهه سخت و نظامی برای دستیابی به اهداف خود، به دنبال استحاله انقلاب اسلامی از درون جامعه پرداخت. بنابراین، نظام سلطه، همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، با نفوذ نرم در دانشگاه‌ها سعی در سیاست‌زدایی و نهایتاً بی‌تفاوت‌سازی دانشگاه‌ها نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد. دانشگاه بی‌هویت و بی‌آرمان در نهایت به محلی برای بازتولید ایده تمدن غرب و ابزاری در جهت کسب قدرت برای سرمایه‌داران تبدیل خواهد شد. به حاشیه راندن دانشجویان از بطن تحولات جامعه و انتصاب افراد ناشایست در دانشگاه‌ها، راهبرد نظام سلطه را تسهیل می‌کند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

جناب آقای وزیر! مراسم آغاز سال تحصیلی در حالی برگزار شد که کمتر از یک‌دهم جلسه را دانشجویان تشکیل می‌دادند و حتی تریبونی به تشکل‌های دانشجویی اختصاص نیافت. شما به‌عنوان مرجع این مطالبه باید آگاه باشید که اهمیت‌دادن به دانشجو و دانشگاه، فراتر از جلسات تشریفاتی است که مسئولان نظام صرفاً به‌صورت فرمالیته و گذرا به آن بپردازند. حضور مسئولان در دانشگاه‌ها باید به شنیده‌شدن صدای دانشجو به‌عنوان مؤذن جامعه و مسئول به‌عنوان کارگزار نظام جمهوری اسلامی منجر شود. دانشجو و مطالبه دانشجویی به یک روز خاص محدود نمی‌شود که بفرمایید صدای آنان را روز ۱۶ آذر خواهیم شنید. دانشجوی میراث‌دار انقلاب زمانی که احساس کند باید مطالبه کند، متناسب با آن اقدام می‌کند و منتظر یک روز نخواهد ماند. همچنین اجازه نخواهد داد که شانیت دانشگاه زیر سؤال رود. از شما نیز انتظار می‌رود، برخلاف تجربه شکست‌خورده دهه هفتاد در سیاست‌زدایی از دانشگاه‌ها، نقش دانشجو و دانشگاه را در شأن و جایگاه واقعی آن درک کنید، همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند.

جناب آقای وزیر! 

اکنون که دو ماه از حضور شما در وزارتخانه می‌گذرد، انتصابات صورت‌گرفته در دانشگاه‌ها و این وزارتخانه که جایگاهی بسیار حساس دارد، با حاشیه‌های زیادی همراه بوده و دفاع از شایستگی آنها پای شما را حتی به مجلس باز کرده است. دانشگاه برای ایفای نقش خود در کشور وابسته به دانشجویان است و باید با تربیت دانشجویی در تراز انقلاب اسلامی، نقش خویش را بازتولید نماید. بنابراین، مسئولان دانشگاه و وزارتخانه نیز، علاوه بر تخصص، باید دارای ویژگی‌هایی در خور پیگیری و انتقال ایده انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه‌ها باشند. حضور مسئولانی که افزون بر تخصص، وفاداری به ارزش‌های انقلاب اسلامی و توانایی الهام‌بخشی به نسل جوان را داشته باشند، لازمه‌ی ارتقای نقش دانشگاه است. عدم دقت لازم در برخی از انتصابات شما در حالی اتفاق افتاده که نهادهای عرفی و رسمی مشورتی مانند نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نادیده گرفته شده است و برخلاف تأکید خود شما بر وفاق و قانون، افرادی به‌عنوان سرپرست برخی دانشگاه‌ها انتخاب شده‌اند که ابتداییات مسائل شرعی و قانونی کشور را رعایت نمی‌کنند و مواضع آنان پیرامون نظام جمهوری اسلامی و وقایع کشور به‌گونه‌ای است که گویی خود را جزو اپوزیسیون برانداز تعریف کرده‌اند. اگر چنین روندی ادامه یابد، دانشگاه از ارزش‌های اصلی خود دور شده و به نهادی بی‌هدف و بی‌تعهد تبدیل خواهد شد که نمی‌تواند دغدغه‌های اصلی کشور را پیگیری کند.

جناب آقای دکتر سیمایی صراف

ما، دانشجویان اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سازمان‌های دانشجویی سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت)، اعلام می‌داریم که پیش از آنکه دیر شود، ارتباط خود را با تشکل‌های دانشجویی برقرار کنید و از این تعامل سازنده برای تصمیمات کلان خود بهره بگیرید؛ راه آن نیز از طریق برگزاری جلسات منظم با اتحادیه‌های دانشجویی جهت پاسخگویی و شفاف‌سازی تصمیمات اخیر شما می‌باشد. امید است حضور شما در این وزارتخانه، به توسعه هرچه بیشتر آرمان‌های انقلاب و تقویت نقش دانشگاه‌ها در تحقق اهداف کلان نظام بینجامد.

سایه امام خامنه‌ای مستدام باد 
دانشجویان اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سازمان‌های دانشجویی سراسر کشور 
(دفتر تحکیم وحدت)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تلاش رژیم صهیونیستی برای اعمال تحریم‌های شدید بر لبنان
اولین تصاویر از دو قبر برای دفن پیکر شهیدان سیدحسن نصرالله و سید هاشم صفی‌الدین +فیلم
درخواست پنتاگون از ایران
۲ کشتی گیر ایران برای طلا می‌جنگند
الجزایر: در کنار ایران خواهیم ایستاد
معرفی کتاب| روایت تسخیر؛ جامع، خواندنی و قابل اعتماد
مراسم یادبود شهید دکتر علی حیدری در دانشگاه تهران +عکس
آئین استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه تهران +عکس
بانک مرکزی مکلف به پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج شد
تأکید رئیس هلال‌احمر بر لزوم تجهیز و توان‌افزایی امدادگران
بیانیه دفتر نتانیاهو درباره توافق پیشنهادی آتش‌بس در نوار غزه
بایدن: به آتش بس در غزه نیاز داریم
تماس تلفنی «بن فرحان» و «عراقچی»
جزئیات توافق مورد نظر صهیونیست‌ها درباره آتش‌بس با حزب‌الله
۲ گروه از مجلس به تفتان اعزام شدند
قبل از دیر شدن اصلاح کنید/ مسئولان دانشگاه باید دارای ویژگی‌هایی درخور انقلاب اسلامی باشند
دستور عارف برای احصاء راه‌های افزایش رتبه علمی کشور
پالس‌های شکست؛ اختلاف در کابینۀ نتانیاهو
تکرار اظهارات متوهمانه نتانیاهو درباره تجاوز اخیر به ایران
جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر اعدام شد
وداع باشکوه خوزستانی‌ها با شهدای امنیت حریم هوایی کشور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top